Trzeba od czegoś zacząć ;)

4 comments


:) Facet w kuchni? A to dopiero niespodzianka :)

Trochę pewnie dziwnie jest zacząć bloga kulinarnego, wcześniej nie mając zbytnio do czynienia z gotowaniem, ale postanowiłem jednak to zrobić ;) Co jednak przekonało mnie do gotowania? Hmmm... zamieszkałem w innym mieście, jestem sam a przecież gotowanie samemu jest najtańsze. Postanowiłem zacząć eksperymenty z gotowaniem :) Narazie wychodzą z tego smaczne rzeczy ;) Na pierwszy ogień poszedł kurczak, a właściwie pierś kurczaka, bo to najłatwiej chyba wychodzi każdemu... hehe nawet ja to potrafię . Przed wyjściem do pracy miałem jeszcze sporo czasu na zakupy w pobliskim sklepie, wymyśliłem, że zrobię dzisiaj coś pikantnego ale jednocześnie słodkiego.

Kurczak w sosie słodko pikantnym z curry z ryżem, wg Pabla ;)



Składniki


Marynata


  • oliwa z oliwek
  • curry
  • sos słodko pikantny Tao Tao
  • pieprz
  • sól
  • pietruszka
  • kilka kropel soku z cytryny

Reszta składników


  • 1 pierś z kurczaka (w zależności od tego na ile osób to robimy ja zrobiłem z jednej dość niewielkiej
  • warzywa:papryka czerwona (zielona lub żółta), pomidor, cukinia,
  • kilka grzybów mun (podstawowe grzyby w kuchni chińskiej)
  • można też dodać więcej pietruszki podczas smażenia i sosu pikantego ;)

Przygotowanie:

Do miseczki wlać trochę oliwy z oliwek i dodać curry, sos słodko pikantny,pietruszkę, pieprz i sól do smaku, skropić całość kilkoma kroplami soku z cytryny,Pierś z kurczaka pokroić w drobne paski, i obtoczyć we wcześniej przygotowanej marynacie, odstawić do lodówki na kilka godzin. Po upływie tego czasu ugotować ryż a w międzyczasie podsmażyć kurczaka dodając warzywa i wszystkie pozostałe dodatki, w razie potrzeby podlać wodą i smażyć aż do jej odpowiedniej redukcji ;) Ugotowany ryż wyłożyć na talerz a na środek ułożyć kurczaka w sosie który powstał podczas smażenia, udekorować np pietruszką ;) Podawać z ryżem ;) Smacznego !!! Mi smakowało :)

4 komentarze:

  1. Hejka :) No niezły debiut! Będziesz dawał szczegółowe przepisy? Dasz możliwość komentowania z podaniem swojej strony? Hehe Jeden komentarz i tyle pytań.
    A teraz dodam- bardzo apetyczne danie :) Wygląda naprawdę smacznie.
    A i jeszcze jedno. Znam takich co i z kurczaka zrobią zupełnie niejadalne danie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Hejka :) Oczywiście przepisy będą bardzo szczegółowe, chociaż czasem będą to przepisy które powstają podczas ich przygotowywania :) Dam oczywiście możliwość komentowania z podaniem własnej strony, trzeba się przecież jakoś reklamować:) Smacznie wygląda i było wyjątkowo smaczne, szczegółowy przepis już się piszę , nawet pewna historia tej potrawy będzie w nim zawarta ;) W końcu to mój debiut ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. oj zgłodniałem, zgłodniałem :) - pewnie kolejna odsłona to będzie coś z makaronem ... ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie Panowie! Z kuskusem proponuję!

    OdpowiedzUsuń