Zalewajka według Pabla - podejście pierwsze

1 comment

Przygodę z wirtualnym wspólnym gotowaniem czas zacząć, Do tej zabawy Justinka ( http://justinka.com/ ) nie musiała mnie dlugo namawiać, sam lubię wyzwania kulinarne, więc podjąłem się gotowania z wykorzystaniem żurku. Wybór padł na zalewajkę ;) Może to nie ta zalewajka o której wspominał Franciszek Dolas w "Jak rozpętałem drugą wojnę światową"


ale była równie smaczna. Pierwsze wirtualne gotowanie więc za nami, ale to na pewno nie koniec, wkrótce kolejne takie akcje na blogu ;)




Zalewajka według Pabla


Składniki


  • 1l -1.5 l wody
  • butelka żuru (oczywiscie mozna go wcześniej samemu ukisić ja się wsparłem gotowcem)
  • 2 ząbki czosnku
  • ziemniaki
  • marchew
  • cebula
  • pietruszka
  • por
  • liść laurowy
  • ziele angielskie (3-4 ziarenka)
  • sól, pieprz
  • majeranek
  • wędzona kiełbasa (ewentualnie biała), boczek
  • grzyby suszone (wcześniej namoczone) dodałem ich sporo garść ;)
  • śmietana
  • chleb razowy na grzanki

Przygotowanie:

Ziemniaki obrać i pokroić w kostkę. Do garnka z gotującą wodą włożyć kiełbasę pokrojona w półplasterki,startą na tarce marchew, pietruszkę, pokrojony drobno por, namoczone wcześniej grzyby, czosnek w ząbkach i przyprawy. Na patelni zeszklić pokrojoną drobno cebulę, dodać do gotującej zupy, Chwile pogotować.Wrzucić ziemniaki. Gdy będą jeszcze lekko twarde wlać żur. Ponownie zagotować. Po paru minutach dodać odrobinę śmietany (kwaśną).można na koniec jeszcze bardziej doprawić majerankiem.
Serwować z grzankami z chleba razowego (wcześniej zesmażonymi na patelni np.)
Smacznego!

Next PostNowszy post Previous PostStarszy post Strona główna

1 komentarz:

  1. No to nieźle namieszałeś :) Ale ta zalewajka musiała wyjść super ! Nie mogę się doczekać naleśników :)

    OdpowiedzUsuń