Kalafior z pikantnymi paskami mintaja z sosem śmietankowo-koperkowym

Leave a Comment


Czasem bywa tak, że  pomysł na potrawę przychodzi nagle, spontanicznie. Takie potrawy podobno smakują najlepiej. Nigdzie nie widziałem jeszcze takiego przepisu ale wyszło całkiem smacznie :)

Składniki

  • świeży kalafior
  • zioła prowansalskie
  • roszponka
  • bazylia (w tym świeża), 
  • sos chilli
  • sos sojowy
  • pietruszka suszona
  • ostra czerwona papryka
  • świeży i suszony koperek, 
  • ser mascarpone
  • ser feta
  • filety z mintaja, ewentualnie kostka
  • sól pieprz do smaku
  • troszkę masła (do smażenia)
  • pieprz i sól do smaku
  • bułka tarta

Przygotowanie:

Do gotującej lekko osolonej wody wrzucamy kawałki kalafiora, i gotujemy do uzyskania miękkości. Wcześniej rozmrożonego mintaja kroimy w paseczki szerokości ok 2 cm, tak powstałe paski przekładamy do naczynia w którym obtaczamy je w przyprawach, czerwonej papryce, ostrym chilli, sosie sojowym i odrobinie suszonej pietruszki i ziół prowansalskich, wszystkie paseczki łososia dokładnie obtaczamy w przyprawach a następnie smażymy na patelni z rozgrzanym masełkiem (ryba na masełku ma dość słodkawy smak, szczególnie, że jest bez panierki). Delikatnie obracamy paseczki ryby tak, aby usmażyły się z obu stron i nie rozpadły się całkiem . Międzyczasie zabieramy się za przygotowanie sosu. Ja użyłem do tego serka mascarpone i feta. Do małego rondelka wrzuciłem ser mascarpone i feta, drobno pokrojony świeży szczypiorek, kopiatą łyżkę śmietany 18% i zioła prowansalskie. wszystko dokładnie wymieszałem. Sos jest bardzo gęsty dzięki temu, że podstawą jest ser mascarpone. do sosu dodałem też świeżej (wcześniej sparzonej) roszponki i dokładnie wymieszałem. Przyprawiamy sos do smaku. Trzeba jednak zauważyć, że słony smak zyskał dzięki serowi feta więc, trzeba spróbować wcześniej. Gdy sos już jest gotowy, możemy wykładać potrawę na talerz. Na talerz najpierw wykładamy ugotowanego kalafiora (można go też przesmażyć wcześniej, ale ja zrobiłem wersję z tylko gotowanym), obok kalafiora wykładamy usmażone kawałki pikantnego mintaja i wylewamy jeszcze przygotowany sos śmietankowo-koperkowy. Kalafiora posypujemy bułką tartą i świeżym koperkiem.


Smacznego !
Next PostNowszy post Previous PostStarszy post Strona główna

0 komentarze:

Prześlij komentarz